fbpx

Tonijnsalade maken? Dit is het beste tonijnsalade recept voor op je broodje!

tonijnsalade maken?

Tonijnsalade maken voor op je broodje

Zoek je een na een intensieve training en voedzame en tegelijkertijd een eiwitrijke maaltijd als herstel voor je spieren? Probeer dit recept een en laat je verassen. Het gerecht bevat naast tonijn nog een eiwitrijk product namelijk Griekse yoghurt. En wist je dat er in in Griekse yoghurt dubbel zoveel eiwit zit dan in normale yoghurt? Ideaal dus als herstelvoeding tussen je beweegmomenten door.

Ingredi├źnten:

Sla, rucola

Tonijn, 1 bakje

Ui, halve

Peper

Zout

Griekse Yoghurt, 2 eetlepels

Mosterd, half theelepeltje

2 volkoren boterhammen

Hoe maak je het?

1. Laat de tonijn uitlekken

2. Snipper het uitje en doe samen met de tonijn in bak

3. Voeg vervolgens de Griekse yoghurt en ui toe

4. Breng op smaak met peper en zout.

5. Beleg broodjes met de sla en leg daar de tonijnsalade op.

6. Garneer eventueel met een cherrytomaatje.

Ben je ook nog op zoek naar een voedzame en eiwitrijk ontbijtgerecht? Bekijk dan eens dit recept!

 

Door Jaap Bos

Door Jaap Bos

Eigenaar NOVAFIT, Werkt al meer dan 15 jaar als trainer. Vader van 2 en is gek op trailrunning!

Vind je deze blog waardevol? Deel dan gerust!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Ontvang direct je Receptenpakket in je mailbox!