fbpx

Havermoutpap met banaan en appel

Deel deze blog naar hartelust!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Havermoutpap! Wie is er niet gek op. Vaak bereid met melk en een banaan. 

Voeg nog wat extra vitamientjes toe door een appel in stukjes er bij te doen. Of vervang de melk eens voor amandelmelk.

Het onderstaande recept is goed voor 1 persoon en vraagt maar 5 minuutjes van je tijd.

Wat heb je nodig?
(50gr) havermout
(250ml) ongezoet, amandelmelk
(1 eetl) kokosrasp
(1) banaan, (1) appel, (1 theel.) kaneel

Bereidingswijze

  1. Pel de banaan. Prak de helft van de banaan fijn in een kom. Doe dit samen met de havermout, amandelmelk en kaneel in een steelpan.

  2. Breng het mengsel al roerend aan de kook en laat het 5 minuten op laag vuur doorkoken.

  3. Snijd de rest van de banaan in plakjes. Was de appel en snijd in blokjes.

  4. Schenk de havermout in een kom en verdeel hier de banaan, appel en kokosrasp overheen.

Serveer gelijk en geniet ervan!

Leave a Comment

Meer te ontdekken

GRATIS PROEFLES BIJ NOVAFIT

Ontdek hoe het anders kan!